chanchan escribió:Grumilda:
La burgesia catalana explota avui encara un sentiment patriòtic que no té res a veure amb l'independentisme modern. La pàtria catalana que dissenyen és el model perfecte d'encaix a l'estat.
L'unitarisme espanyol és el garant de que els explotats ho segueixin sent.
l'ecuació s'imposa:
Burgesia catalana=unitarisme espanyol.
partits polítics catalans------ lligats econòmicament de la burgesia catalana
partits polítics catalans------- unitarisme espanyol
Veig que vas aprenent. Bravo! Si ho dius irònicament i realment creus que els partits catalans realment són indepes, no et se distingir massa de la penya "zETAp", la veritat...
Grumilda:
Però bé, la qüestió principal és que en el territori X les coses estan una mica menys pitjor que en el territori Y, així doncs, perquè el territori X no pot anar avançant cert procés, que d'altra banda beneficiaria tots els territoris?
ç
Catalunya representa, sense exsplicitar-ho: ja se sap. que és la rica. La Y, la pobra, serà.... Extremadura, va. Que solidaris i oenegeros que sou. No s'ho c5r4eu ningú. L'esport nacional a Catalunya és demanar balances fiscals i demanar balanços d'inverions en infraestructures per saber si hiha algun duro pagat pels catalans que no hagi estat invertit a casa seva. Les penúries dels andalusos els la porten molt fluixa al senyor Raventós, empleat de caixa i molt solidari amb el tercer mòn. L'atur gallec li sóna a la senyora Carme Planas, administrativa de Berga, tant com l'autoinseminació vegetaiva. i li importa tant o menys que la merda que s'acumula al mediterrani.
El territori anomenat catalunya no "és ric" , això és un simplisme. Extremadura potser és més pobra, però no avaqnçarà cap a enlloc connectada al suero colonial de l'estat espanyol.
L'esport nacional a catalunya és el què dius, i el segón és mortificar-se perquè som rics (tu has vist el meu barri, nen/a?). En tot cas jo no jugo a aquestes merdes, pel què sembla a tu t'encanta l'estat de les autonomies com a mal menor, no?
Em fiques i fiques a d'altres companys-usuaris al mateix sac que els empleats de la caixa i els funcionaris. De què vas? És com si, pel teu discurs, jo et fiques al costat d'una rata monclovita de filiació guerrista. De fet, no m'enganyis, segur que quan va dir lo de passar la merda aquesta de l'estatut pel ribot, vas rebre la notícia amb un somriure de complicitat. M'equivoco?
El què passa és que a espanya el debat nacionalista anul·la totes les altres qüestions, no es parla d'habitatge, ni atur, ni res, només es tracta de "estàs amb la constitució o amb els d'ETA i/o, per extensió, catalans separatistes". Els dos partits majoritaris s'han de cenyir a aquest discurs o perdre vots, aquesta és la situació. Només hi ha una mesura contra això.
I des de catalunya no es podrà contribuïr solidàriament a millorar la situació dels pobles ibèrics si no és des de la independència total, externa i interna. El tema està, diguem-ne, "viciat identitàriament".Les lacres de la societat catalana, aquests que dius de la caixa i administratius, viuen de l'estat... et penses que estan per experiments? Et penses que estan per quedar-se amb tan sols quatre mossos per defensar els seus interessos de les hordes barcelonines i de l'extrarradi?