Grumilda escribió:epicur escribió:
I si son una minoria i que?! es que no respectem i volem integrar les minories com a part del poble que son? (excepte si son autoritaries).
Els polítics genocides no són part del poble.
grumilda, que em vols entendre? si son genocides, son autoritaris. I no es cosa nomes del politics, autoritaris a extrems feixistes hi ha tambe en les classes no politiques.
Grumilda escribió:Una pregunta, se t'ha queixat mai algú per no poder expressar-se en àrab?
no, pero si per imposar-li el catala, quan ell 'expresa en castella. Suposo que tenen interioritzat que per ser estrangers (o fills d'estrangers) no tenen dret a reclamar la seva llengua en el sistema educatiu (i sis ho fessin, crec que els "nacinal" se'ls tirarien a sobre). I igual amb el romanesos, els ucrainesos, els xinesos, francesos, etc.
Grumilda escribió:Citar:
L'unica solucio que veig es que triomfi l'anarquia, i que fem un esforç de consens popular, perq tots som poble. Si son sincers, i no autoritaristes, els hem de tenir en compta.
Espera't assegut, doncs.
Suposo que no m'has llegit amb atenció. No m'espero assegu't. Lluito, encara que sigui sol, es superior a mi.
Grumilda escribió:Els suposats oprimits podrien respondre a la suposada opressió, però no ho fan.
Com ja he escrit, a l'IES els nanos, i alguns pares, sí ho fan, pocs, però n'hi ha. i desde cap partit-col·lectiu polític, una altra cosa es que passin d'ells o no hi hagi ressò. Per experiència.
Grumilda escribió:No és una guerra catalans-castellans.
potser a tu no t'agrada, o no hi participes, però hi ha qui la fa. No em diras que no hi ha espanyolistes/castellanistes o catalanistes que es mouen en aquest contexte... nomes cal llegir alguns post del foro. Inclus suburbial hi aniria o hi esta (almenys metaforicament).
Grumilda escribió:L'estratègia de les CUP, en agradi o no, està plantejada en clau social (i nacional, o negues que l'objectiu es l'alliberament dels PPCC?) i planteja la defensa de la "identitat" (la tant discutible identitat catalana, abstracció de taaaaaaaants coses (massa abstraccions identitàries pel meu gust, la realita es la que hi ha, i hi ha moltes identitats dierents, no una única) com una lluita social en tant que és patrimoni de tots els catalans (dels que viuen a caatlunya no es mes general?). Si algú no s'acosta a les CUP per objcions polítiques serioses, ho accepto i ho respecto (respecto les CUP, pero el seu discurs es fals i demagògic, m'agradaria equivocar-me, potser sere valent i m'acostare a la CUP local a veure que em diuen, pero em fa por que m'aillin i em descalifiquin greument, ja m'ha passat a altres moviments populars per no combregar amb el nacionalisme). Ara, si algú no s'hi acosta "porqué es de catalufos", per mi a aquesta penya ja els poden fotre un canya rajada pel cul, tinguin l'edat que tinguin i vinguin d'on vinguin. Etnofòbia no n vull. Igual com m poso com una fúria quan algú diu "això és de xanegos"
jo soc un catalufo anti-nacionalista... en suburbial no ho enten (com d'altres) tu si? diguem que si us plau... El catalanisme per mi es un moviment de
defensa de la identitat catalana (llengua sobretot, pero hi ha mes), no d'imposicio. Si cal imposar-se que sigui contra els que ens imposen. Em sembla que sorgeix al s.XIX o XVIII, com a reaccio a l'extermini cultural per la integracio a la monarquia borbonica. Fins abans no existia... no feia falta. Ara encara fa falta, pero no equivoquem els metodes, que amb l'autoritarisme no aconseguirem res de bo (i no ho dic per les CUP i altres).
Tu que diries, que soc dels que tenen objeccions politiques serioses, o dels anti-catufos?
suburbial escribió:¿serías vampiro o vampira? por tu post no me queda claro, pasas del masculino al femenino y viceversa con facilidad, ¿es para despistar a tu jefe? hehe...
no, es la esquizo..
suburbial escribió: Yo te apoyo (te envío a un yogui volador de la verneda) hehe... Un abrazo.
mientras no lleve una estaca, lo acogere con los brazos abiertos... ya estoy preparando la pista de aterrizaje
la lengua es algo personal, cuando se burlan de la lengua que
yo uso, o cuando me hacen callar, es cuando
yo me siento oprimida. No algo metafisico com catalunya.
Mis pies pisan la tierra, creo, no catalunya.
salut!