què vol dir:
"...la llengua pròpia de la terra..."
a les balears i a l'anomenat país valencià el català es va imposar per la força, tinc entés per un tal Jaume El Conqueridor.
el poder ens vol fer confondre estat, nació i cultura, és normal que afavoreixi tot allò que implica un més fàcil control, com ara la uniformitat cultural.
l'estat espanyol no s'en salva d'aquest costum, i és possible que no existís si no el practiqués des de fa una pila d'anys.
a l'estat espanyol encara no ha arrelat el diferenciar clarament nació i estat, com els anarco-indepes fan (i no són els únics, que parlen de nacions sense fronteres). en una conversa no pots tenir-ho en compte al peu de la lletra, per escrit es demana més cura, així que no acceptem
"...la Confederació NACIONAL del treball. Que sigui una organització estesa a nivell nacional no vol dir ni molt menys que sigui espanyolista. "
més correcte "a nivell estatal".
la N de CNT respón a altres moments històrics, no hi ha res immutable i fins i tot la N pot canviar, però pot ser ara hi ha d'altres urgències.
continuo amb les meves lliçons (quin atreviment!, pernoneu-me.... gràpcies)
així com poder vol confondre estat, nació i cultura, d'altres confonen nació i cultura,
estat= totes ho tenim clar, crec
cultura= entorn, com va dir aquell, "yo soy yo y mis circunstancias" (jo sòc jo i les meves circumpstàncies), tot allò que t'envolta, família, amistats, paissatges, llengües, clima,....
nació= a debatre
inicio el debat:
no més es pot parlar realment de nació des d'el punt de vista de cada persona, és a dir, jo, per cultura, per educació, per X, em considero de la nació X, ningú pot manar al meu cor i ningú ho pot canviar.
personalment jo em considero català, és la meva cultura, on m'he criat, en bona part també forma part de mi la cultura espanyola i l'andalussa o valenciana. però sentiment de nació catalana?, perdona però estic més aprop del magribí, l'equatorià o el nigerià que viuen al meu carrer que del pagés d'Olot, per dir algo.
si m'he d'organitzar m'estimo més fer-ho amb ells, i no escloc l'altra opció, però és allò de actuar localment.
la seva cultura és catalana?. si acaben d'arribar és clar que no, però la dels seus fills i nets en part sí que ho sirà, al igual que la cultura catalana s'enriquirà amb la seva aportació, com ja ho ha fet d'altres pics.
totes ens hem enriquit amb els nouvinguts.
i aquí li dono en part la raó al famós manifest que tant va molestar a la gent de Terra Lliure.
la política de la Generalitat ha provocat un empobriment cultural a Catalunya.
i no sóc jo qui ho diu
provoca el nacionalisme de per se aquest empobriment?
és compatible ser indepe i no defensar cap tipus de fronteres, ni tant sols mentals?
Fins els collons dels anarquistes estatistes!
-
humildad y autocrítica
Creo que a quién se la "sude" la cultura es que tiene más de burro que de persona. La cultura es libertad. El hecho de ser catalán no quiere decir que me gusten las sardanas y que vote a CIU. Me gusta lo que me gusta independientemente de que sea cultura catalana, sajaraui o de vietnam.
Seguro que todos estamos en contra del imperialismo yanqui, pero aquí nadie critíca el imperialismo español más allá de la colonización de sudamerica. Cuando exista imperialismo catalán bajo coacción de su ejercito lo criticaremos y pasará a ser un objetivo, mientrastanto es de necios el sentirse español, sentirse unido con más de cuarenta millones de personas que lo que tienen en común contigo es la explotación de este sistema capitalista, la mutilación que han sufrido en la escuela, la cultura de la violencia y el patriarcado, y no un idioma y una sucia bandera ya sea española, vasca, catalana, galega o andaluza.
Seguro que todos estamos en contra del imperialismo yanqui, pero aquí nadie critíca el imperialismo español más allá de la colonización de sudamerica. Cuando exista imperialismo catalán bajo coacción de su ejercito lo criticaremos y pasará a ser un objetivo, mientrastanto es de necios el sentirse español, sentirse unido con más de cuarenta millones de personas que lo que tienen en común contigo es la explotación de este sistema capitalista, la mutilación que han sufrido en la escuela, la cultura de la violencia y el patriarcado, y no un idioma y una sucia bandera ya sea española, vasca, catalana, galega o andaluza.
-
Iñaki(Kastello)
- indio
- Ubicación: Tierra, Sol, 28000 a.l. del núcleo, Vía Láctea, Grupo Local
noi et al. dixit:
"Defensem la nostra cultura de la agressió imperialista que pateix per part de l'Estat Espanyol"
vale, pero debemos distinguir la sutil barrera entre la mezcla de culturas y la imposición de culturas, si no, corremos el riesgo de cerrarnos demasiado y volvernos conservadores como mínimo
¿no estamos de acuerdo? ¿acaso alguien tiene potestad para decir qué pertenece genuinamente a mi cultura local y qué a la del estado español(p.ej.)?
¿dónde empieza la idiosincrasia de mi cultura? ¿dónde, cuándo y cómo acaba su ámbito?
creo que much@s de l@s que a veces decimos "algo" a un independentista, separatista o como quieras, sólo pretendemos mostrar cierto vértigo, yo desde luego.
Que algun@s libertarios tengan involuntariamente intrínseco cierto "nacionalismo español" no te justifica a ponerlos de ejemplo general. No es justo.
la diversidad de culturas en constante evolución (que no involución ni segregación ni concentración) es lo único bello que aporta el ser humano al planeta, luchemos por su perdurabilidad y colores
salud y culturas libres (pero no en jaulas de oro)
"Defensem la nostra cultura de la agressió imperialista que pateix per part de l'Estat Espanyol"
vale, pero debemos distinguir la sutil barrera entre la mezcla de culturas y la imposición de culturas, si no, corremos el riesgo de cerrarnos demasiado y volvernos conservadores como mínimo
¿no estamos de acuerdo? ¿acaso alguien tiene potestad para decir qué pertenece genuinamente a mi cultura local y qué a la del estado español(p.ej.)?
¿dónde empieza la idiosincrasia de mi cultura? ¿dónde, cuándo y cómo acaba su ámbito?
creo que much@s de l@s que a veces decimos "algo" a un independentista, separatista o como quieras, sólo pretendemos mostrar cierto vértigo, yo desde luego.
Que algun@s libertarios tengan involuntariamente intrínseco cierto "nacionalismo español" no te justifica a ponerlos de ejemplo general. No es justo.
la diversidad de culturas en constante evolución (que no involución ni segregación ni concentración) es lo único bello que aporta el ser humano al planeta, luchemos por su perdurabilidad y colores
salud y culturas libres (pero no en jaulas de oro)
el hombre como el oso,
cuanto más amaestrado, más penoso
cuanto más amaestrado, más penoso
-
Iban(Kastello)