suburbial. poeta surrealy ya me da igual lo que respondas
doncs no, no em dona igual...
potser si que es dificil estendre si ha diferencia entre catalanista i nacionalista catala.
jo identifico nacionalisme lligat a un territori "historic" i penso que la terra es de qui la treballa, i aixo es independent de la llengua. El poble alliberat d el'estat autoritari, hauria de tenir la llibertat de associarse municipalment aqmb qui volgues, i pendre pel sac el nacionalisme historic.
em considero catalanista per la llengua, i he tingut de sentir i sofrir moltes bestieses per ser catala, ja que la historia recent s'entesta que l'estat espanyol, com a nacionalista, a fer desapareixer la llengua catalana. En democracia no pot fer com en "paco", ho fa restringint les lleis, fent discursets populistes, limitant l'emissio de TV3, copsant els mitjans etc....
les CUP tambe son molt sospitoses per mi, estan jugant al parlamentarisme, i l'assemblearisme popular se'l reserven quan hagin guanyat. pero be, el tema no son les cup,.... seria cosa d'un altre fil.
jo en el meu jardi de l'IES faig el que puc i tant m'expreso en catala com en castella, com en catanyol, si pogues ho faria en rumanes o arab tambe. I si els nanos volen escriure en castella no els hi nego (cosa que la resta de companys profes no fan en la majoria...).
Com a ideal anarco-internacionalista, els castellans o catalans que visquessin a portugal, o a madagascar, tambe tindrien dret a una escoaritzacio en la seva llengua (encara que estic bastant en contra amb l'escolaritzacio,..pero es una altre tema) d eposar els cartells com vulguessis i demes.
Pero en rel fons, tot aixo dependria de les desicions d ela comuna en la regulacio d'allo public. El poble es sobira, i l'individu, si no va contra el poble, es lliure de fer el que li roti.
la immersio linguistica es una desicio de l'estat, i ja hem conegut com es l'immersio lingüistica amb els temps d'en Paco. Jopasso dels jocs del parlamentarisme i la immersio lingüistica, i tens rao, d ela forma que s'esta fent no se si es pitjor. Ja he comentat que a l'IES el nois/es castellanoparlants estan fartets de que se'ls obligui a escriure en catala, i que tots els porfes parlin catala...
Jo tambe estic molt cansat de l'independentisme nacionalista, que si catalaunya, que si PPCC, desde mes jove sempre m'ha cansat ino m'ha agradat. Molts d'aquests es comportaven com matons.... i un nacionalista d'esquerra radical inclus en va posar la navalla al coll tot ell rodejat dels seus camises negres.... vaig flipar. I tant que hi ha nazis catalans !!! d'esquerres eh?
Ho puc compendre per que hi ha un sector (el nazi) que s'aprofita d'aquests rollos per fer mal per que si. Pero tot aquest tema no es sino per dividir. Igual que jo soc catalanista, soc solidari amb un castellanista si aquesta persona es sent oprimida...pero suburbial has d'entendre de quina circumstancia historica i present venim.
tota imposicio es contraproduent, sigui del pseudo-esta catala, com l'espanyol, com de qualsevol estat o imposador. Mes petons de cargol, i menys bronques i castigs.
m'ha semblat que la majoria entenem el catala i m'he permes la llicencia. si algu no ho enten, canvio rapid al castella.
salut!