Mensaje
por Grumilda » 20 Jun 2007, 02:59
Té els mateixos números de caure en la mitologia nacionalista la opció revolucionària indepe com la no-indepe (ergo unitarista). Sé que sona millor "unitarista" que "separatista", però la qüestió és que hi ha un moviment anticapitalista més o menys fort que vol trencar amb l'estat i que potser està influit (o beneficiat) per aquesta sensació col·lectiva de derrota.
Et juro que el dia que vegi a la resta de l'estat les mateixes mostres de repulsa popular cap a les coses que em matxaquen les tripes, deixo de ser independentista. Em refereixo a la intensitat i al quòrum. La qüestió és que, per aquesta sensació de dependència colonial, hi ha manis contra el 12 d'octubre, contra les desfilades de l'exèrcit i els toros, i tot això. I es lia bastant! En aquestes manis no van només indepes-indepes, hi ha gent de moltes ideologies d'esquerres, però potser aquesta gent són considerats indepes en depèn de quin altre punt de la geografia estatal. Que aquí la penya tampoc estem com al 37 fotent-nos tiros, hi ha molta cooperació entre diferents moviments.
El què tinc clar és que no sóc nacionalista: un nacionalista, per exemple un de ciu, vol que el barça guanyi, que a la generalitat hi manin partits d'àmbit autonòmic i que la policia porti les putes quatre barres al braç mentre et multa o t'estomaca. Els preocupa que Colom fos català i les gestes de jaume I i nosequè més. Els preocupa l'expansió de les empreses catalanes arreu del món i es congratulen del "talent dels catalans per fer pasta" (serà que sóc mig xarnega, perquè jo no veig un duro). Expressen classisme i racisme de forma moderada. Et diuen que la culpa del retrocés del català és la presència d'immigrants, i després ells parlen el castellà als seus criats sudamericans, als seus treballadors d'origen "espanyol" (si es pot dir així) i quan han de fer negocis. Jo amb aquesta penya no puc, tio. Jo el primer que vull fer és independitzar-me d'aquests.
Aquests mateixos abominen de qualsevol rebel·lió i/o independització respecte a les forces estatals. De fet, què collons, ells formen part de l'estat, amb el seu parlament i la seva policia que deté, entre d'altres, a molts independentistes.
salut