Introduzco el tema de la participación en las elecciones, ya sean municipales, sindicales etc... centrandome en la deriva que está tomando la mayor parte del movimiento independentista en catalunya al presentarse a elecciones municipales, estudiantiles i europeas. Si bien es cierto que hay algunos sectores del movimiento independentista que se consideran autónomos o libertarios, creo que lo que tiene más consistencia organizativa y por lo tanto continuidad en el tiempo són las organizaciones propiamente dichas que han apostado descaradamente ahora por participar en elecciones.
La critica es extensiva a aquellos sectores libertarios que creen en el posibilismo y en que se consiguen cosas participando en los municipios, elecciones sindicales, que no dudo que sea asi, sin embargo el precio a pagar creo que es demasiado alto.
Lo he escrito en català (no es tan difícil como parece!!) però si alguno/a teneis alguna duda, no me importa traducirlo...
(Las CUP son las Candidatures d'Unitat Popular, partidos políticos en principio asamblearios)
Primer eleccions municipals...
Estudiantils....
ara europees...
Us presentareu a les autonòmiques després? les generals?
Quina diferència hi haurà (o hi ha) amb la resta de partits polítics? o millor dit... sou conscients (suposo que si) que per participar de la política institucional s'ha d'homogeneitzar i fer més efectiva la tasca del partit, degut a la complexitat de la burocràcia parlamentaria? (centralisme democràtic jajaja)
Algú de vosaltres es creu que és possible fer el joc al parlamentarisme i no pagar les conseqüències? El possibilisme acaba portant al pragmatisme i justificant l’injustificable, o sigui l’autoritarisme burocràtic.
Quin paper jugaran les "masses obreres i populars" quan els dirigents de les CUP o els partits polítics que les promocionen agafin cada cop més pes i les decisions siguin cada cop més executives?
Això és tant reformista com els partits que ara critiqueu i, tenen o lluiten pel poder, perquè en el fons quan la gent més activa es cansi d'aquest joc polític acabaran a ERC (a mamar de la teta de l'estat) o cremats/des.
Cada cop em decepciona més "l'esquerra independentista" (considero que hi ha gent honesta i conseqüent contra el burocratisme), l'assemblearisme no es pot combinar amb partits polítics que l'únic que volen és aconseguir el poder i controlar a les masses.
Utilitzeu la forma assemblea per aconseguir que la gent s'acosti al vostre discurs i practica autoritària, conscients de que la gent el que vol és decidir per ella mateixa... fa pena
Hi ha prou antecedents històrics per analitzar cap a on porta tot això (veure com va acabar el moviment llibertari, que partia d’ unes idees i pràctiques molt diferents a les autoritàries, al final de la guerra civil 36-39)
Com a bons marxistes a molts us valdria la pena analitzar els successos històrics... o potser ja en sou conscients i algú es vol col.locar en una bona posició per mamar de la teta estatal? (no vull ser mal pensat)
Salut i anarquia pel comunisme llibertari
Construïr i treballar exclusivament en assemblees, en la creació i foment de cooperatives autogestionades, escoles racionalistes, sindicats de classe, assemblees de barri és la millor forma d'avançar... hi ha molta feina a fer. Algú més s'hi apunta?
Moviment independentista i eleccions europees
-
anarquista silencioso
Participar en elecciones, creo modestamente, que es poco libertario (anarquico). Que un grupos pertenecientes a un movimiento independentista, con clara intención de "separarse" de un estado para crear otro, se consideren libertarios, pienso que es incongruente, tanto como definirse anarquista de derechas, nazi libertario, etc.
Humildemente, creo firmemente que todo lo que sea participar en un proceso electoral "democratico" se aleja bastante de la idea anarquista.
Participar en la política institucional, dirigentes, .... Una cosa es ser asambleario, dentro de una forma politica, y otra es el asamblearismo de indole libertario.
Creació i foment de cooperatives autogestionades, escoles racionalistes, sindicats de classe, assemblees de barri és la millor forma d'avançar, ... BIEN, ¿pero dentro de una estructura autoritaria?.
Perdon por mi "incultura desactualizada de la realidad actual", pero una cosa es el chocolates, y otra los churros.
Salut!!
Humildemente, creo firmemente que todo lo que sea participar en un proceso electoral "democratico" se aleja bastante de la idea anarquista.
Participar en la política institucional, dirigentes, .... Una cosa es ser asambleario, dentro de una forma politica, y otra es el asamblearismo de indole libertario.
Creació i foment de cooperatives autogestionades, escoles racionalistes, sindicats de classe, assemblees de barri és la millor forma d'avançar, ... BIEN, ¿pero dentro de una estructura autoritaria?.
Perdon por mi "incultura desactualizada de la realidad actual", pero una cosa es el chocolates, y otra los churros.
Salut!!
-
AiToRmEnA