Organització Llibertària al País Valencià

Albacete-Murcia, Països Catalans (Catalunya, València, Balears, Roselló, Andorra)

Convocatorias Oriente
Avatar de Usuario
p-ll
Mensajes: 1340
Registrado: 07 Ago 2007, 10:06

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por p-ll » 30 Abr 2008, 01:37

Val, ara el bloc està creat, però l'accés està restringit només per als autors, de manera que per a poder entrar s'ha de tenir la condició d'autor.

Com es fa això? Molt senzill. T'has de crear un compte google amb gmail. Punxa a aquest enllaç i segueix els passos: Crear compte Gmail. No us calfeu massa el cap en el nom i contrassenyes que fiqueu perquè ho podreu canviar quan vulgueu. Això sí, intenteu ficar el Nom definitiu perquè al bloc hi ha una llista de membres i estaria bé tenir-la actualitzada.

Una vegada tingueu el compte gmail, el que heu de fer és enviar la vostra nova adreça que serà de l'estil: exemple@gmail.com, a la següent: llibertarispv@gmail.com per a que l'administrador la sàpiga.

Aquesta última és l'adreça de l'administrador i servirà per a que us afegeixca com a autors del bloc. Una vegada l'administrador us afegeixca, al vostre nou correu que us heu creat (exemple@gmail.com) rebreu un missatge d'invitació de l'administrador, quan l'accepteu punxant a través de l'enllaç ja podreu entrar i eixir del bloc quan vulgueu, a més d'escriure i editar entrades i afegir qualsevol comentari.

VINGA ANIMEU-SE A ENTRAR I PARTICIPAR A: Llibertaris i Llibertàries del País Valencià

folky
Mensajes: 6
Registrado: 30 Abr 2008, 11:46

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por folky » 30 Abr 2008, 12:06

Hola,
hem rebut un mail al correu de folclòriques comentant que estaveu xarrant.

Bé, intentaré dir la meua. Més que montar una organnització llibertària crec que el que hauríem de fer és buscar espais de confluència entre la gent autònoma/antiautoritària que tenim una sensibilitat especial amb el tema de la llengua i les cultures minoritzades com la nostra i l'indepedentisme entés des d'una òptica llibertària.

Montar una organització o coordinadora JA crec que és anar massa ràpid. M'estime formes organitzatives més informals i més avant si veiem que cal doncs ja es mirará de si cal o no cal. No sé... és que el problema de les organitzacions és que fan perdre molta espontànietat a l'hora de fer coses i en lloc d'avançar crec que perdrem el temps en burocràcia interna que no serveix de res. Com he dit abas per a mi seria preferible anar trobant espais de confluència entre la diferent gent que som per a anar xarrant tranquil·lament, debatent i visibilitzant si volem esta sensibilitat en algunes jornades de reflexió, montant blocs a manis si es vol...

NO crec que per fer estes coses calga crear cap organització, a més penseu que la gent ja està en mil històries i que conforme esteu plantejant-ho a mi, almenys se'm fa molt gran, a més de pensar que la faena que es puga fer es pot fer igual però sense tanta formalitat.

Crec que trobaria més interessant quedar un dia físicament, conéixer-nos una mica, vore si hi ha afinitats i a partir d'ahí vore que podem fer. Jo, si veiem que la cosa va bé i tenim ganes em marcaria uns objectius mínims sobre que volem aconseguir (per exemple fer blocs llibertaris a diades, fomentar el valencià dins del moviment antiautoritari, fer entendre que l'independentisme es pot entendre d'altres maneres que no siga la creació d'un estat etc) Però torne a repetir que la creació d'una organització no l'acabe de vore cosa que no vol dir que no crega que es puguen fer coses.


Una abraçada i guerrilla folky

Serge

p
Mensajes: 601
Registrado: 11 Mar 2006, 14:27

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por p » 30 Abr 2008, 13:27

El que diu folki es ser realistes, estic amb tu

Avatar de Usuario
Nadal
Mensajes: 130
Registrado: 11 Jun 2007, 07:14

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por Nadal » 30 Abr 2008, 13:59

home mes que una organització un col·lectiu, sempre podem demanar una mica d'ajuda a col·lectius i ateneus mes o menys afins, com podria ser l'ateneu popular del carme, no se. El que si que hem de fer es reunir-nos gent, i després ja vorem

Avatar de Usuario
GuilleM
Mensajes: 313
Registrado: 04 Oct 2006, 17:39

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por GuilleM » 30 Abr 2008, 14:02

Hi ha gent que purula per ací o per allà i no troba cap col.lectiu que reunisca unes certes caracteristiques. El blog si ens serveix per parlar, canviar informació del que coneixem i del que trobem i podem traure en clar alguna coseta be. Si no també.
"Históricamente, el hombre occidental representa su conocimiento como el único capaz de lograr una conciencia universal y desecha el conocimiento no-occidental tildándolo de particularista e inferior."

Avatar de Usuario
milicianonimo
Mensajes: 1408
Registrado: 14 Mar 2007, 18:00

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por milicianonimo » 30 Abr 2008, 14:08

Home, jo ja he dit la meua opinió pense que primer de tot es intentar fer assembles, parlar de temes, fer alguna coseta als ateneus, cso, etc. I intentar coordinar-nos a nivell més gran per fer coses com la diada del País Valencià.
España es una broma de mal gusto de la que algunos aún se están riendo, y a otros no nos hace ni puta gracia. p-ll. Usuari de ALB


Mi blog:
http://parlantderevolta.blogspot.com/

Imagen

CMR
Mensajes: 105
Registrado: 19 Jul 2007, 20:06

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por CMR » 30 Abr 2008, 15:04

Jo estic amb el primo serge, trobe que més que crear una organització l'important es trobar punts de coordinació, cada ú està ficat amb les seves lluites al seu poble i que posar-se a fer una organització definir ideològies i tota la pesca és avorridissim, que si es fa una organització informal a nivell del país valencià sota el meu punt de vista sería més que res per poder coordinar accions i crec que per internet no és la millor manera de ferho.

El que vull dir, si que sería interessant que quedarem la gent per vore'ns les cares. A mí no m'acaba d'interessar massa lo de l'organització aquesta que comenteu perquè ja tinc massa històries, en canvi per exemple quedar per poder surtir com a bloc folclòric en altres diades si que em sembla interessant (perquè hi ha moltes on tenim coses per dir), però per mi, sería important no perdre l'idiosincràcia del bloc folclòric, comente els punts que a mí em semblen interessants d'aquest, la defensa de la cultura i la llengua desde una òptica no institucional, lo queer (la destrucció del gènere), l'autonomia, el bon humor i l'anticapitalisme i amb aquestes tenim moltes diades a les que sortir, que si anem fentho, segur que va sumant-se gent (l'1 de maig, el dia de l'orgull gay, el 9 d'octubre, el 25 d'Abril, el dia de la dona treballadora...).

Així com al que veig més proper és el dia de l'orgull homosexual, encara que això de l'orgull em fa prou tirría, però ens podem sumar sense utilitzar aquest nom per a la diada, li'l podem canviar, que també cla renovar i sortir reinvidicant el dia de l'alliberament sexual o qualsevol cosa així, es podria preparar alguna cosa. De tota manera segueixo pensant que les diades, no són més que en termes espectaculars, però que bé així i tot em sembla interessant.

Em lie una mica, però sols comentar això que per mi el que em sembla interessant és que la gent s'interesse i s'involucre en les lluites que ja s'estan duuent a terme en cada poble, que no són poques.

I que xè, que si se li dona força a aquest bloc, a mi personalment m'encantaria.

Guerrilla folky, contra l'estat, el gènere, el capital, la sompor i la cultura d'ajuntament.
Canya de la Muntanya
http://www.cmr-distri.org
Difusió i edició no comercial.
Albaida -Serra del Benicadell-

Avatar de Usuario
Nadal
Mensajes: 130
Registrado: 11 Jun 2007, 07:14

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por Nadal » 30 Abr 2008, 15:31

home anar a les diades està bé, però jo veig mes útil fer per exemple, unes jornades culturals, o xarrades, etc, a mi m'agrada mes i ho veig mes útil, no m'agradaria que ens coneguérem i la cosa es quedara ahí, en anar a les diades junts només, es poden fer moltes coses

Avatar de Usuario
butanero
Mensajes: 1058
Registrado: 16 Oct 2007, 19:11

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por butanero » 30 Abr 2008, 20:16

Aixó d´aturase massa no es gens bó. Si teniu gana de tirar cap´a vant, organitceu-vos directament com a col.lectiu. No tingeu por d´anar massa a presa. soc de l´opinió de molta gent vol trobar un "referent", i per això lo de les sigles et vé al pel.
Organitzar una assemblea permanent al teu poble i fer cosses mirant cap a la comarca també et sol donar bons resultats.

Una salutació i que prenga força l´iniciativa.
Última edición por butanero el 03 May 2008, 18:37, editado 1 vez en total.
"El mundo es basura, pero me gusta estar vivo"

Avatar de Usuario
milicianonimo
Mensajes: 1408
Registrado: 14 Mar 2007, 18:00

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por milicianonimo » 01 May 2008, 10:42

Mireu, anem a per lo real. Perque no un día d´aquestos quedem, xarlem i vem el que podem fer? Es podria intentar organitzar una xerrada/debat a algun centre social o ateneu del tipus "Organització del Moviment Llibertari al País Valencià". Ja se que fa poc temps a l´ateneu popular es va fer la presentacióo del llibre "Anarquisme i Alliberament Nacional", pero podriem escomençar per ahí. També com s´ha comentat per ahí, de fer alguna cosa pel 29 de Juny, podriem convocar bloc, fer alguna xerrada, teatre, etc. Tot es fer cosetes, contactar, intercambiar opinions, intentar fer assemblees de tant en tant. Pero ara que hi ha més gent interessada, i sabem que tenim companys al sud del País, hi ha que aprofirtar-lo.
España es una broma de mal gusto de la que algunos aún se están riendo, y a otros no nos hace ni puta gracia. p-ll. Usuari de ALB


Mi blog:
http://parlantderevolta.blogspot.com/

Imagen

pirata
Mensajes: 149
Registrado: 07 Mar 2004, 15:25
Ubicación: Tarragona

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por pirata » 03 May 2008, 09:48

Companys i companyes del País Valencià,

primer de tot dir-vos que se'm cau la llàgrima quan veig que hi ha potencial real per crear una organització llibertària amb sensibilitats culturals i linguístiques al País Valencià, terra envaïda per botiflers que cal anar netejant.
Penso que en aquestes coses no cal correr, però tampoc cal adormir-se. Cal ser anarquista, però tampoc tant com per no muntar una organització més o menys sòlida i anar fent. No cal que militis cada dia, que t'aixequis i te'n vagis a dormir pensant amb la organització. Avui en dia, quasi tothom que lluita té doble o triple militància. Ja ho sabem això! Però la creació d'una organització d'aquestes característiques és necessària, no només al País Valencià, sino a tots els racons dels Països Catalans. Allà on el movimiento libertario ja fot pudor de podrit, i allà on l'esquerra independentista d'esquerra en té poc. Cal oxigen nou, idees noves, que hi hagi una confluència de persones, ja que al cap i a la fi tots volem un món millor. I aquí, vosaltres teniu la clau.
Quedeu, 1, 2, 3 cops, els que facin falta! Monteu els blocs de folklòriques a les manifestacions que toquin, però aneu establint enllaços, xarxa... això s'ha de fer gran :D

Apa doncs, espero que en surtin coses positives d'aquestes trobades. Per la independència sense límits! Salut i força!

Zunik
Mensajes: 93
Registrado: 06 Feb 2008, 23:22

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por Zunik » 04 May 2008, 19:28

En primer lloc dir que pense que aquesta es una idea que pot sorgir, que hi ha gent per fer-ho.

El que en ella ha de fer-se, no se, pero una cosa tinc clara si el que es preten es crear algo folklóric no es que no participaria d'aixó sinó que directament ho sabotejaria; Pense que una de les questions clares que te qualsevol anarquista és que la cultura no es solament una forma d'opresió sinó una de les formes d'opresió més fortes i pitjor que hem conegut en la história de la Humanitat. Si penseu que aquest colectiu a de tenri cabuda en una mani del 25 d'abril adeu clarament, si penseu que aquesta coordinadora a de celebrar el 9 d'octubre adeu. No oblidem que el Benvolgut Jaume I era un rei i simplement va imposar una llengua aqui al igual que ara s'intenta imposar el castellà o que al s VIII els musulmans van imposar l'àrab.

Considere que aquesta coordinadora a de lluitar pels principis d'igualtat, de llibertat i defensar que nosaltres com a persones que vivim al país valencià tenim uns raigams comuns, que no cal oblidar peró tampoc potenciar o caure en la mentira de creure que son millors que els d'altres.

Pense que aquesta coordinadora ha de tenir una funció cultural (que no folklórica) i sobretot una funció d'encontre i de donar a conéixer que és l'anarcoindependentisme, que és al nostra lluita i el perqué lluitem i que és el que hens envolta.

No se son solament idees.

Avatar de Usuario
p-ll
Mensajes: 1340
Registrado: 07 Ago 2007, 10:06

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por p-ll » 05 May 2008, 02:49

Zunik escribió:En primer lloc dir que pense que aquesta es una idea que pot sorgir, que hi ha gent per fer-ho.

El que en ella ha de fer-se, no se, pero una cosa tinc clara si el que es preten es crear algo folklóric no es que no participaria d'aixó sinó que directament ho sabotejaria; Pense que una de les questions clares que te qualsevol anarquista és que la cultura no es solament una forma d'opresió sinó una de les formes d'opresió més fortes i pitjor que hem conegut en la história de la Humanitat. Si penseu que aquest colectiu a de tenri cabuda en una mani del 25 d'abril adeu clarament, si penseu que aquesta coordinadora a de celebrar el 9 d'octubre adeu. No oblidem que el Benvolgut Jaume I era un rei i simplement va imposar una llengua aqui al igual que ara s'intenta imposar el castellà o que al s VIII els musulmans van imposar l'àrab.

Considere que aquesta coordinadora a de lluitar pels principis d'igualtat, de llibertat i defensar que nosaltres com a persones que vivim al país valencià tenim uns raigams comuns, que no cal oblidar peró tampoc potenciar o caure en la mentira de creure que son millors que els d'altres.

Pense que aquesta coordinadora ha de tenir una funció cultural (que no folklórica) i sobretot una funció d'encontre i de donar a conéixer que és l'anarcoindependentisme, que és al nostra lluita i el perqué lluitem i que és el que hens envolta.

No se son solament idees.

Per què sabotejar allò folklòric?

La cultura està ahí, perdent-se pel clavegueram, ara bé, que la classe política l'empre per a oprimir o no, és una altra qüestió. No es pot tenir una idea negativa de cara a alguna cosa perquè hi haja gent que faça mal ús d'ella.

Personalment, jo vaig anar a la mani del 25 d'abril amb la meua bandera roig-i-negra, convençut del que volia manifestar i envoltat tranquilament d'estelades. S'ha de saber per què es va a una mani, i això no ho decideix ni un dels organitzadors ni una majoria independentista, ningú es pot apropiar de un sentiment i fer seua la manifestació del 25 d'Abril. Has de decidir-ho tu mateix, tu et representes a tu mateix. Orgullós de ser com eres i segur (al meu cas) de participar a Alacant el 25 d'Abril. Sé el que volia i sé el que vull, no trobe el problema.

Jaume I era, com tota la noblesa coetània, un mercenari. Però, a més de no ser ell el que portara la llengua (ell no parlava ni català, però eixa és un altre tema), sinó els soldats i repobladors catalans, el que s'intenta fer és una promoció de la nostra cultura i llengua, a la vegada que un clara difusió de l'ideal antiautoritari i llibertari.

folky
Mensajes: 6
Registrado: 30 Abr 2008, 11:46

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por folky » 06 May 2008, 11:08

Hola!!

Crec que no s'està entenent ni s'ha entés res de res sobre el tema de les folclòriques. Això sí, una de les coses que es pretenia, que era crear polèmica, ho aconseguit,i ja se sap... la polèmica crea debat. Respecte al text hi ha 2 postures: que això de les folclòriques és trivialitzar la lluita, que és com la May Day (1r de maig)... o la gent que d'alguna manera ha sabut entendre el que es volia expressar, que les folclòriques no és més que el fil conductor d'un text, d'una moguda... que ens diu moltes més coses com per exemple que el català està desapareixent, que el moviment antiautoritari que se suposa que és el nostre, ha de currar-se molt el tema pq està molt verd...


Bé... no sé si heu llegit el text que es va fer per a la mani d'Alacant però és que trobe que alguna gent s'ha pres les coses de forma massa literal, sense saber vore la conya, la ironia, el intentar comunicar d'una altra manera que no siga amb el típic sosso comunicat de la majoria d'organitzacions d'este món que es pensen que són les millor del món i que tracten a la gent com si fóra estúpida, a més d'utilitzar uns conceptes propis del segle XIX que del segle en el qual vivim.

El recuperar i subvertir les folclòriques com a icona té una intenció molt clara. Les folclòriques al país valencià ja se sap que, normalment, estan vinculades a la caspa, a tot allò retrògrad, al poder... fins i tot, dins del moviment indepe/anticapitalista... està molt desacreditat i és políticament incorrecte identificar-te amb açò. A més, des del poder, almenys a Alacant, és amb les bellees del foc de les poques voltes que s'usa el valencià de manera testimonial. Del que es tracta per tant, és de subvertir una idea preconcebuda d'una cosa que en teoria és dolenta i passar a donar-li un sentit totalment antagònic, oposat i contradictori (per això la imatge de la bellea del foc amb una kalashnikov i lo de gerrilla folky). És a dir, ens identifiquem totalment amb les folclòriques, amb ironia i humor negre i absurd (com feien els monthy?), perquè estem defensant idees desviades, raretes... és a dir: hi ha pocs llibertaris que s'interessen pel rotllo indepe i pocs indepes que s'interessen pel rotllo llibertari, i entre el blanc i el negre sempre està el gris, com els transexuals, els queers i totes les identitats mutants que sembla que no tinguen lloc per les putes idees preconcebudes i les identitats compactes i homogènies. Així, també hi ha molt al text, i de retruc, de qüestionament del gènere. En definitiva, agafar idees precondebudes, pegar-lis la volta, i subvertir el sentit per intentar comunicar d'una altra manera.
No sé si està quedant més clar que es volia expressar amb el text.

El text no vol convéncer ningú, és més una autocrítica a dins el moviment llibertari que altra cosa. S'exposen de manera objectiva la situació lingüística al País Valencià i en especial la de la ciutat d'alacant i es comenta que el moviment antiautoritari o anticapitalista en general s'ha de posar les piles perquè tb és part responsable del que està passant. El problema és de totes perquè el problema està en la nostra quotidianitat en el nostre dia a dia, és a dir, els nostres hàbits lingüístics quotidians són els que marcaran el futur, els que faran conservar o desaparéixer les llengües, per tant, són estos rols, igual que al gènere, el que mos hem de currar, individualment primer i col·lectivament després.

NO vull enrotllar-me més, continue pensant que hauríem de quedar físicament i xarrar de tu a tu, conéixer-nos una mica i a vore que ix. NO crec que internet siga el millor lloc per xarrar d'açò.

Que dieu si quedem a algun lloc del PV a finals de maig?

Salutacions

Avatar de Usuario
p-ll
Mensajes: 1340
Registrado: 07 Ago 2007, 10:06

Re: Organització Llibertària al País Valencià

Mensaje por p-ll » 06 May 2008, 14:00

Doncs això és precisament el que volem fer Folky. La intenció és ixa, unir-nos i parlar del tema. A més, em pareix perfecte el sentit satíric que li voleu donar. Animeu-se i uniu-se al projecte.

En un post anterior explique com accedir i participar en el bloc de Llibertaris i Llibertàries del País Valencià.

Responder