Mensaje
por David Llibertari » 20 Feb 2013, 10:24
Aquitania, jo també he estat uns dies desconnectat.
Jo no soc partidari de classificar la realitat en ecònoma / política / societat, però son conceptes que manego per fer-me entendre i perquè, d'una forma superficial, sí que són aplicables. A més, sí que crec força útil classificar les coses en materials, emocionals, socials... Quan dic imitar dic que no volem replicar premeditadament el que estava passant a l'edat mitjana. El que tenim en comú els antiindustrialistes és que volem que el món funcioni materialment ("econòmicament") sense indústria*, això no té rés a veure amb l'Edat Mitjana.
Torno a afirmar que la comparació que fas és infundada. A veure, jo no he dit que la indústria no es pugui separar del capitalisme argumentant la indivisibilitat de les realitats socials, això seria determinisme històric i no hi crec en això. D'entrada, la industria és "una cosa", mentre que viure sense industria no es més que una absència, no es un tret característic de cap temps passat, no hi ha una manera única de fer-ho ni és una superestructura social fruit d'unes relacions polítiques. M'explico? Com la industria és "quelcom", podem analitzar-ne els orígens, el perquè de la seva existència. Jo he argumentat que la industria necessita d'una societat capitalista global per existir en base al seu origen, i al seu funcionament tant en el moment de la seva formació com actualment.
L'esforç de confiança no és el mateix, perquè dels antiindustrialistes es pot posar en dubte el seu poder polític i la seva capacitat cultural i estratègica per possibilitat societats no industrials en el context actual, però d'això no en parlem perquè en fi, això sempre és un enigma, per tots. Dels favorables a les societats industrial posem en dubte, a més, la viabilitat material. De la viabilitat material, la experiència parla favorablement de la possibilitat de viure sense industria, mentre que parla molt desfavorablement de la industria i del context històric en el que sempre ha existit.
M'apunto com a tasca pendent parlar dels detonants de la formació del estat modern, ara mateix em portaria massa temps i per fer-ho adequadament caldria posar cites i fragments.
*Sembla que ens fiquem en la llibertat dels altres al parlar del que volem pel món sencer, però això és perquè pensem que no es possible una industria que no esquitxi als que no la volen, com a mínim en el pla mediambiental. Dubto molt que cap antiindustrialista amb les idees clares tingués cap problema si li demostressin amb fets que es possible una industria de la qual és puguin fer responsables únicament els seus impulsors i beneficiaris, de la mateixa manera que un ateu no seguiria afirmant que Déu no existeix si el veies en persona. Però de moment, tant Déu com la industria iniqua són conceptes de fe, i els antiindustrialistes tenim la mateixa responsabilitat en demostrar que pot existir aquesta industria iniqua que els ateus en demostrar que Déu no existeix, CAP. Els antiindustrialistes ataquem la industria real, la nociva, i la nostra responsabilitat és defensar i promoure estils de vida autònoms i autosuficients.
Edició: He editat el missatge només per passar-lo pel corrector, per si algú el vol traduir.
Última edición por
David Llibertari el 20 Feb 2013, 12:22, editado 1 vez en total.