Neoecologismo Antifeminista

Contra el sexismo y el patriarcado. Luchas por las libertades sexuales. Despatologización de la diferencia.
Avatar de Usuario
David Llibertari
Mensajes: 315
Registrado: 20 Nov 2012, 11:47

Re: Neoecologismo Antifeminista

Mensaje por David Llibertari » 18 Sep 2013, 12:17

Aquestes postures no han d'estar enfrontades. Jo sóc força proper a postures de criança natural i estic plenament a favor de l'avortament lliure, per no dir de coses encara més "punkis"*. No entenc perquè una cosa treu l'altra. És ben senzill: La criança natural parla de COM es tenen les criatures i de COM es crien, i l'avortament parla de la llibertat de tenir-les o no.

Personalment no em sento identificat amb aquesta divisió. Si una de les postures és "visca als hospitals, visca les guarderies i que guai que pugui ser executiva agressiva" i l'altra és "les dones per natura ancestral som les que cuidem a les criatures i si no ets mare, no ets dona completa" doncs diré que m'oposo a ambdós extrems. Si això és una pataleta de les primeres per criticar que existeixin les segones doncs diré que és un tema que m'interessa tant com un debat entre peperos i sociatas.

El que sí està clar és que existeix una tendència "new age" que, com tot el new age, és superreaccionaria i amb poc fonament. Però no m'agradaria que és fiques en aquest sac, per exemple, a postures en plan Casilda Rodrigañez.

*perquè com a antiindustrialista a favor de l'avortament no puc passar per alt que l'avortament segur sense tecnologia moderna no és "moco de pavo" i en canvi l'infanticidi és molt més fàcil i segur, però en fi, això és un altre tema.
Traductor català -> castellano: http://www.softcatala.org/traductor

Aquitania
Mensajes: 5147
Registrado: 12 Abr 2007, 21:09

Re: Neoecologismo Antifeminista

Mensaje por Aquitania » 18 Sep 2013, 14:12

B´´e, no crec que es tracti dels dos extrems que anomenes. El terme "mare matrix" no s'utilitza nomes per a les executives, poden posar a caldo una dona per deixar la criatura un parell de dies amb l'avia per exemple (el mes tradicional del mon d'altra banda).

Entenen (la majoria) que s'ha de triar entre el treball productiu i la criança (cosa que faria evidentment matrix o pobres victimes totes les dones indigenes, camperoles i etc de tota la vida, per suposat, evidentment la forma adequada i natural de criança nomes pot estar a l'abast de dones occidentals de classe mitjana :D ), que la dona treballa productivament per culpa del feminisme... no vegis. I al reves, precisament validen la mateixa cosmovisio de les executives.

Per cert, es una forma de criança que evidentment seria impossible sense electrodomestics, perque ja m'explicaras com es cria en familia nuclear sense electrodomestics...
El que sí està clar és que existeix una tendència "new age" que, com tot el new age, és superreaccionaria i amb poc fonament. Però no m'agradaria que és fiques en aquest sac, per exemple, a postures en plan Casilda Rodrigañez.
A Casilda no la ficaria, pero tambe te coses que no m'entusiasmen.
Tienen una bandera negra,
a media asta sobre la esperanza.
(Léo Ferré)

Avatar de Usuario
David Llibertari
Mensajes: 315
Registrado: 20 Nov 2012, 11:47

Re: Neoecologismo Antifeminista

Mensaje por David Llibertari » 18 Sep 2013, 15:58

Estava fent caricatures, entenc que en la realitat hi haurà de tot en ambdós bàndols, tanta varietat, que ja dic que no acabo de veure els bàndols. No crec que un fòrum d'internet hagi de servir per formar-nos una idea de les actituds d'una gent perquè és molt fàcil muntar guetos amb opinions extremes. M'agradaria saber quantes d'aquestes dones s'atreveixen a dir-li "mare matrix" a una altra a la cara, i quantes tenen un plantejament a la pràctica tan radical. Internet crea monstres.

Amb això no vull dir que no existeixi aquesta tendència i que no s'estigui fent servir com l'enèsima volta de cargol propatriarcal, simplement vull visibilitzar que dins dels plantejaments de part i criança natural, ecofeminisme, etc. hi ha moltes coses salvables, de la mateixa manera que dins del feminisme més clàssic, a part de coses molt valuoses, hi ha molta merda, començant pel tema de defensar la "igualtat" amb els homes de manera acrítica com si les postures de privilegi masculines i els rols que li van associats fossin un ideal i no quelcom que també ha de desaparèixer.
Traductor català -> castellano: http://www.softcatala.org/traductor

Aquitania
Mensajes: 5147
Registrado: 12 Abr 2007, 21:09

Re: Neoecologismo Antifeminista

Mensaje por Aquitania » 18 Sep 2013, 16:25

Amb això no vull dir que no existeixi aquesta tendència i que no s'estigui fent servir com l'enèsima volta de cargol propatriarcal, simplement vull visibilitzar que dins dels plantejaments de part i criança natural, ecofeminisme, etc. hi ha moltes coses salvables, de la mateixa manera que dins del feminisme més clàssic, a part de coses molt valuoses, hi ha molta merda,
Ei, evidentment jo estava caricaturitzant una postura majoritària, però a més la d'un fòrum molt concret, eh? Que a més està muntat dins la pàgina web d'un projecte comercial. Busca "foro crianza natural" i dóna un cop d'ull. Evidentment hi ha de tot, i opinions molt salvables.

Pensa que en aquest fòrum que comenta No me empoderes, per començar hi ha la norma de "no parlar de política".

Un debat sobre ecofeminisme, criança natural i etc. donaria per un enfoc molt més curós.

I jo no veig "dos bàndols" tan clars en la perspectiva de dones i homes que crien. Hi ha moltes dones que es neguen a ser una mena de treballadora de la llar/mainadera a temps complet i a les quals treballar assalariadament els sembla una merda...
començant pel tema de defensar la "igualtat" amb els homes de manera acrítica com si les postures de privilegi masculines i els rols que li van associats fossin un ideal i no quelcom que també ha de desaparèixer.
Això tampoc és cap constant general del feminisme "clàssic", em sembla.
Tienen una bandera negra,
a media asta sobre la esperanza.
(Léo Ferré)

Responder